torsdag 8. mars 2012

Dag 4

Stasjonærturkameraten i Trondheim har akkurat mottat Cecilie og Kjetils premiertelefonsamtale på satelittelefonen. De befinner seg for tiden i et område uten mobildekning, noe de kommer til å være de neste dagene. De rapporterer også at spoten funker nokså dårlig - men sånn ellers er alt det andre tekniske i fin form! 


Når Lund Mathisen og Mastad Vestergaard våknet i morges, var det mye vind. De brukte land tid på å finne ut om dette skulle bli en værfast-dag, eller om de skulle trosse vinden. Hardinger som de er, bestemte de seg for å prøve og gjennomføre dagens etappe. De kom nokså  sent igang. Vinden minket heldigvis litt etter de begynte og gå. De fullførte etappen, og kom akkurat frem før det ble mørkt.  De befinner seg nå ved Lafjordvatnet. 


Paret sitter akkurat nå og nyter Gjendekjeks (med eller uten sjokolade vites ikke) fra Prix Lye. De sender sine hilsner til Lye, og sier TAKK. Kjetil kan også rapportere til Magnus at RealTurmat med basilikum og ris er helt greit. Cecilie skyter inn at Kjetil er solbrent på haka. Hun fryder seg! 


Alt i alt har Cec og Kjettå det veldig bra. Det har vært en fin dag, og de gleder seg til ferden videre. De måtte legge bort satelittelefonen etter et kvarter - da hadde samtalen kostet noen hundre kroner allerede. 



Over og ut. 

Stasjonærturkamerat Ingeborg



4 kommentarer:

  1. For alle smått og stort bekymrede foreldre og besteforeldre er det kjekt å få bekreftet at backupløsning med både satelitt-telefon og Ingeborgs vakt- og formidlingssentral i Trondheim fungerer...

    SvarSlett
  2. Jeg kan forøvrig komme med en god nyhet om at sykkelhandel hos XXL Lade skal gå meget bra. Jeg har snakket med Lade-Leif, og fortsetter mail-kontakt og diverse med han.

    Når det gjelder å få tak i utstyret, osv. så tar vi det bare når det nærmer seg!

    SvarSlett
  3. Til Kjetil som mener at RealTurmat med ris i basilikum smaker "helt greit", har jeg to velfunderte spørsmål: 1. Sjekket du at det faktisk var RealTurmat du spiste, og ikke for eksempel daimkuler eller nøtter? 2. Sto det både ris OG basilikum på pakken? Om du svarer ja på begge disse spørsmålene kan jeg ikke se andre løsninger enn at du enten lyver eller er svært, svært sulten. Jeg håper uansett at dere får en fantastisk tur videre! Jeg heier på dere :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg må nok bekrefte at svaret er ja på begge punkter Magnus. Forsøket på å være en skikkelig machomann får dermed kanskje en knekk, men jeg kan bekrefte at retten ble inntatt sammen med en annen rett som inneholdt KJØTT. Håper dette gjør at vi fortsatt kan være venner:)

      Slett