tirsdag 20. mars 2012

Dag 15 og 16

Vi er nå i gang med vår 3. uke på tur og vi har det bra. I går hadde vi flott vær - Geir Erik og Silje kasta faktisk stillongsen. Det prates svært lite under dagsetappene ettersom vi er mest opptatt av å speide etter dyr;) Rypene flakser villig og vi fikk se nok en luntende rev.

I dag har vi våkna opp til fint vær og vindstille på den store innsjøen Iesjavri. Planen videre er å ankomme Masi i morrå og plukke opp depot. Vi drar til Alta og Øytun et par dager for å forberede neste tur og være litt på verdens beste folkehøgskole!

Vi har ikke lyktes å ta knekken på loppene, men håper at fryserbesøk og en grundig vask av soveposer, klær og kropper i Alta vil løse problemet. Takk for tips pappa Anders. Liggeunderlaget har vi klart å fikse under mottoet: If you can't fix it with gaffa, you haven't used enough.

For de som evt bekymrer seg, er vi i utgangspunktet langt unna skredterreng og vi holder oss unna småbratte lesider.

Nå er risengrynsgrøten snart klar. Ønsker dere alle en god dag og uke! Setter stor pris på responsen her på bloggen!

Klemmer fra Cecilie og Kjetil

4 kommentarer:

  1. Bloggen dokkas e dagens høydepunkt for meg! Må alltid innom å se om det e oppdatering her før eg starte dagen inne på lesesalen... :) Lykke t med å bli kvitt loppene, satse på at fryseboks + vask gjør underverk!

    Klem frå Sirén

    SvarSlett
  2. Pass på så ikke dere får loppebitt i åpne sår, for da kan dere være skikkelig uheldige og få lopper i blodet! Da blir det vanskelig å sove, man ligger mer urolig og kanskje blir konsekvensen enda flere hull i liggeunderlaget. Ikkje braaaa... Hils kjente på Øytun da. Jeg har også bloggen deres som startside og gleder meg stadig over nye innlegg. Nå er jeg blitt oppdatert, så da skal jeg hoppe i loppekassa. Fridag med Torjus hjemme imåra. Han så gaupe på TV igår forresten:) "Miiiiiiiaaaaaauuuu!"
    God tur videre!
    Kristian

    SvarSlett
  3. Spennende å følge med dere:) Et lysglimt i en ellers grå lesesalhverdag! Husk solkrem;)

    SvarSlett
  4. Kjekt å se bilder igjen! :) bloggen deres er alltid oppe på den uvurderlige wifi-mobilen min her i Bolivia;) jeg unner og misunner dere for hver dag! Bare kanskje ikke de loppene.. Men husk: ny erfaring = ny lærdom:D

    SvarSlett