mandag 23. juli 2012

Ei lita sitattavle

D e ikkje nå særlig vind.
Bare 16-17 m/s. 

- SAS-mann på Banak etter at vi ikke
kunne lande i Honningsvåg på grunn av for mye vind. 


Når folk nordpå byr dåkker å torsk, så sir man ikke "nei takk"!

- Raus nordlending, dvs. nordlending


Full pupp nå Cecilie!
- Kjetil bardunerer for full storm som vanlig


D e fokk og rock som rår. 
- Nordlending betrakter været.


Stusslich!

- Geir Erik om mye


Da e d bestæmt!
Dåkker tar soverommet til høyre!
- Man bestemmer ikke selv når man vil overnatte nordpå hos noen


Ja, hær i Kautokeino starte ungan å kjør scooter når dæm e 2 år.

- Scooterfar


Litt klimaendringa tell no 
så kan æ jo slå opp kabrioleen i hagen!
- Mann på Helgeland har trua på framtiden.


Jeg aner ikke hvilken dag det er i dag.

- Kjetil er i den deilige turbobla


Hvært skritt føles egentlig som en arbeidsdag.
Men æ ska nå itj klag. 

- Cecilie i verdens verste skiføre


Ikke for å skryte, men kall meg Kjetil sporhund.

- Kjetil-på-sporet


Jeg har møtt mange slike som dere;
folk som går Norge på langs.
Men ingen har vært så glade som dere.

- Nordlending på vidda som gjør oss enda gladere.


Æ har aldri før hatt en kunde 

som heller vil gå enn å ta Hurtigruta.

- Mann som jobber på Hurtigruta 


Se på de der da Cecilie!
ALDRI om de kommer seg til Svalbard. 

- Kjetil betrakter trekkfuglene fra kajakken


Æ kjenne æ blir stressa.. 
By og folk...
- Cecilie fra en verden til Trondheim


Jaja... D e i alle fall meldt 
greit vær om halvanna uke.
- Pappa Geir på telefonen når vi er værfaste på Helgeland


Æ har absolutt ingen lørdagsfølelse 
i dag Kjetil. Den fins ikke. 
Føle det e så my mer søndag.
- Cecilie kommer med verdensstore forskjeller.


Vi går jo midt i en brosjyre!

- Kjetil i ekstase i Isdalen


Om vi ikke får satt så mange telemakssvinger,

får vi i alle fall satt de på kartet.

- Kjetil betrakter veivalgene våre.


Ta å vis dæm dær fjompenissan
sørpå dæm hær skruan!

- Arild fikser bindinga


D e en stor foss hær i nærheten Kjetil!
Cecilie; det er vinden som blåser i trærne.

- 45 dager på skitur i fjellet gjør sitt forstår vi når vi går ned mot Sulitjelma.


En dag handler ikke om en tilbakelagt distanse.

En dag er en historie.

- Kjetil får sagt det


D hær va en stræk i regninga.
Men d blir væll nånn av dæm.
- Cecilie første dag i kajakk


D e jo så varmt i dag.
Ja, jeg tror det var meldt 4 grader i dag.

- Ingen store krav i mai.


Hvis æ va dåkker villa æ steike mæ ha tatt toget!

- Bodøværing med respekt for havet


Det er ikke verst at du er typen min 
og dama mi på en gang Cecilie!
- Kjetil er romantisk


Vi er ikke her for å ta fine bilder vet du Cecilie.
Vi er for å bygge biceps. 

- Kjetil på Ylvingfjorden


Jeg lurer på om skjellet mitt
har lyst på vaffel.

- Dyrenes beste venn Kjetil


Vi er kanskje ferdig med Nord-Norge.
Men bare for denne gang.

- Kjetil idet vi kommer inn i Trøndelag


Kjetil; e d tilfeldig at vi bare har brukt
et par daga gjennom Nord-Trøndelag?

- Trønderen i Cecilie våkner.


Dåkker ser heilt forferdelege ut.

- Ferjedama på vei til Stranda får sagt det.


Detta her er så langt vest på Østlandet 

Cecilie at det kalles Midt-Norge.

- Kjetil i drittværet på Haukeligrend


Hva er det her da?
Stupebrett for meitemark?

- Kjetil lurer


Jeg føler virkelig at mine sosiale evner er nedsatt.

-Kjetil i byen


Må dåkker syng hele tia?

- Ingeborg

 

”Kjetil! Jeg har fått triceps!”

” Selv om jeg ikke kan skilte med like lang medisinsk

kompetanse som deg Cecilie, så er nok sjansen stor

for at den alltid har vært der.”

- En av dagens latterkuler

1 kommentar: