søndag 10. juni 2012

Dag 90 og 91

I går sykla vi fra Jølster over Gaudalfjellet til Vangsnes. Dagens tur har bokstavrim: Vangsnes - Vik - Vikafjellet - Vinje - Voss og litt videre :)

På disse to dagene har vi sykla 205 km og tråkka 2770 høydemeter opp. Vi koser oss selv om vi alle gikk på en liten 'Brink' i kveld da det ble litt langt til en aktuell teltplass. Sykkelveskene er tomme for mat og vi gleder oss til butikken er åpen i morgen. Kanskje like greit det var stengt i kveld. Det hadde nok blitt dyrt.. Med på handlelisten står Mygga. Utfordringene begynner å bli 'sommerlige'. Det kan man jo ikke klage på :)

I dag vil vi hilse til Vilde- verdens kuleste lillesøster! :)

3 kommentarer:

  1. Bra jobba! Ingeborg begynner å få litt trælær hu også skjønner jeg.
    Jeg har mygga!!! Bare å komme hit og hente! Her er det plass i sengene på loftet og sengetøyet er vasket! Mat også! Det var så kjekt å ha dere på besøk. Takk. Og takk for turen!
    Hilser fra Torjus til onkel-Kjetil, "Silje" og "Ringeborrrg"
    Kristian

    SvarSlett
  2. Eg kunne nesten møtt på dykk på søndag. Eg var i Brandsetdalen ved Vinje i helga. Det var mange syklistar på vegen mellom Vinje og Voss då eg køyrte heim søndag ettermiddag, men de sykla nok der litt seinare.
    No er eg spent på kva rute de vel vidare.

    SvarSlett
  3. Har dere tenkt på "tour de france". Hvis dere fortsetter i samme tempo tror jeg dere rekker innspurten på "sjancelisè" eller ka det nå heter på fransk. Dere har virkelig fortjent triumfbuen. Vi følger med her fra Heikleivveien og forsøker å peile oss inn på trefftidspunktet på Dalen eller "pedalen". Jeg skal love å lufte kajakkene med en tur til Tønsberg i morgen, slik at de er i farta til kanalsejlasen. Ellers har vi mottatt en kajakk wire slik at Cecilie kan styre båten "da går det så bra". Det ser ut som været ikke er så værst, eller som Ibsen sier: "når utgangspunkt er som galest, blir resultatet originalest". At Danmark banket Nederland gleder jeg meg over daglig, men er fortsatt usikker på om de kan behandle Ronaldo og gjengen på samme måten, men opptimismen lever til det motsatte evt er bevist. Ønsker dere en god og velfortjent frokost i morgen og mange trivelige pedaltråkk gjennom vakker og vekslende natur, nærmere og nærmere Telemark.

    SvarSlett